Omówienie lektury „Kajtkowe przygody” Marii Kownackiej metodą projektu w klasie 3a
Uczniowie klasy 3a omówili lekturę „Kajtkowe przygody” Marii Kownackiej metodą projektu. Dzieci zostały podzielone na pięć grup, z których każda zajmowała się innym zagadnieniem:
-
Dzieciństwo Kajtka,
-
Zwierzęta, które poznał Kajtek,
-
Ludzie, których poznał Kajtek,
-
Prace w gospodarstwie dawniej,
-
Przemyślenia Kajtka na temat pracy na gospodarstwie / w polu.
Każda grupa opracowała swoje zagadnienie, przygotowując ilustracje i opisy związane z danym tematem. Podczas prezentacji uczniowie dzielili się wynikami swojej pracy oraz ciekawostkami o przygodach bociana Kajtka.
Podsumowaniem zajęć była samoocena uczniów, w której dzieci oceniały swoją współpracę w grupie, zaangażowanie i zdobytą wiedzę. Praca metodą projektu pozwoliła uczniom lepiej poznać losy Kajtka, rozwijać kreatywność oraz umiejętność pracy zespołowej.
Zajęcia sprawiły uczniom wiele radości i były ciekawym sposobem na poznanie lektury.